شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید بازار ارز بین الملل چیست؟
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:,

 

بازار ارز بین الملل

بازار فارکس، مخفف بازار تبادلات ارزی ( Exchange Forex:Foreign ) است که نام دیگر آن بازار ارز است.

دربازار ارز بین المللچه چیزی معامله میشود؟

پول؛ به همین سادگی!

این بازار محلی برای خرید و فروش ارز به صورت آزادانه است. در واقع در این بازار همزمان با خرید یک ارز، ارز دیگری را می فروشند.

به این مثال توجه کنید. شما اطلاعاتی دارید مبنی بر اینکه قرار است ارزش یورو افزایش یابد؛ به همین خاطر شما اقدام به خرید جفت ارز یورو دلار ( یا EUR/USD ) می کنید. وقتی شما جفت ارز EUR/USD را می خرید، درواقع یورو

خریده اید و دلار آمریکا فروخته اید. همچنین وقتی که شما یورو می خرید، به اصطلاح یورو را لانگ ( long ) کرده اید و وقتی یورو را می فروشید، آن را شورت ( short ) کرده اید. دقت کنید در اصطلاحات بازار ارز بین الملل long به معنی خرید و short به معنی فروش می باشد.

بیشتر از 80 درصد حجم این بازار را هفتارزاصلی تشکیل می دهند:

دلار امریکا ( USD )

یورو (  EUR )

پوند انگلیس  ( GBP )

فرانک سوئیس ( CHF )

دلار کانادا ( CAD )

دلار استرالیا ( AUD )

ین ژاپن ( JPY )



Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا